Tuesday, January 18, 2011

Blondin-Bellas ljusrosa läppstift

En liten undran bara.
Varför måste en blogg handla om mode, skvaller, cash is king och Stureplan för att toppa listorna som de mest lästa och uppskattade? Varför kan man tjäna pengar på att skriva dravel om sin senaste shoppingrunda på NK, men inte tjäna ett endaste öre på att försöka öppna människans sinne för sin omvärld och göra världen lite mjukare och förstående?

... Och varför går till och med jag i fällan själv ibland och läser dessa idioters bloggar?

Många frågor men inte många svar tyvärr. Skrämmande hur en stad som min kan ha en sådan potential och sedan utnyttja den genom att bara sprida skvaller och helt glömma det väsentliga som borde vara det intressanta.
Jag förstår verkligen inte. Fler borde vilja läsa mina ransakande tankar och vilja förstå sina medmänniskor bättre, men istället väljer de att läsa vad blondin-Bella har i sin handväska idag...

Alltså, förklara för mig...
Hur kan det jag har att säga vara mindre viktigt än blondin-Bellas ljusrosa läppstift?

No comments:

Post a Comment