Wednesday, January 19, 2011

Att bygga en partner

Jag kan inte sova.

Jag har tänkt på det här som så många säger att dom är ute efter, den perfekta partnern.
I flera, flera år letade jag efter honom också och hann förstöra ett par potentiella bra förhållanden eftersom jag var så upptagen med att göra om pojken till en man, trodde jag. Jag försökte låtsas att jag hade Bruce Willis när jag i själva verket hade Harry Potter, och jag missade helt poängen med att Potter faktiskt kan trolla. Nej, det var viktigare med skäggstubb och en kall attityd. Jag kämpade hårt för att få allt i ett; En hårding, romantiker, mörk främling, någon som bara älskade mig, var hård och kall men som alla ville ha, men som bara ville ha mig.
Någon som lyssnade.. Någon som...

Kombinationen var ju helt orealistisk för EN enda person att vara.

Det jag vet idag är att en partner inte behöver bestå av en enda person.
Min pojkvän uppfyller mina behov av intimitet, värme, närhet och trygghet. Han är däremot inte den som lämnar rosor på min säng och säger att jag är vacker särskilt ofta. Grejen är att det gör inte så mycket. Jag har en kompis som är fotograf som jämt bekräftar mig utseendemässigt. Jag har även andra vänner som högljutt uppskattar mitt yttre när pojkvännen inte gör det. Jag har även vänner som gärna fikar med mig och pratar om livets mening i några timmar. Det är något väldigt viktigt för mig, men som kan tråka ut min pojkvän mycket tidigare än mig. Jag har vänner att shoppa med och...

Ser du vart jag är på väg?

Denna grupp av människor ger mig alla olika element av det jag förut sökte efter i EN man.
Jag bygger helt enkelt min perfekta partner nu.
Pojkvännen lägger grunden med det intima och med känslan av stabilitet och ro, sedan byggs det på med intressen, djup och annat.

Jag ville bara dela med mig. Sluta leta brister hos din partner.
Har han eller hon inte allt... så finn det hos dina vänner och hos din släkt. Så länge intimiteten och de djupaste hemligheterna är hans, har jag inget emot att "bygga min egen partner".

No comments:

Post a Comment