Sunday, February 6, 2011

Uppsatser, cola och milkshake

Nu skrivs det uppsats för fullt inför Umeå-dagarna. Jag lägger upp den här sedan kanske.
Hade för övrigt en upplyftande, positiv dag idag. När det är mörkt ute kan det vara svårt att hålla känslorna i styr och humöret på topp. SAD heter det. Seasonal Deprivation Disorder. Jag har det inte, tror jag. Jag bara menar att jag förstår att det kan bli ett rent litet helvete att ha och att det bör tas på allvar. Att leva i Sverige under en vinter kan driva vem som helst till tårar i mörka stunder då solen inte skiner ordentligt under en hel dag. Just därför ville jag skriva att jag har haft en fin dag idag. Det kändes viktigt på något sätt. Sådana finns också. Glöm inte de fina, enkla stunderna i livet. Ibland kan en cola och en milkshake tillsammans med en god vän vara minst lika givande som en solig och varm sommardag i Humlegården.

No comments:

Post a Comment