Wednesday, February 2, 2011

Umeå awaits

Kvällen den 8e februari, om alltså en vecka ungefär, sätter jag mig på ett natt-tåg mot Umeå. Den 9-11 februari är det heldagar på Umeå Universitet med seminarier och diskussioner om autism, aspergers syndrom och adhd/damp. Det ingår tre tillfällen (första gången tre dagar, andra och tredje gången två dagar vardera) på plats i Umeå, och första resan närmar sig nu.
Det skall bli otroligt spännande och väldigt tillfredsställande. Jag har läst på så mycket, observerat och bubblar av frågor. Första seminariet gäller aspergers syndrom, efter det autism. Det ska bli så skönt att höra kunniga människor diskutera något som jag verkligen på riktigt är intresserad av. Jag känner på mig att jag kommer beundra dessa föreläsare och att jag kommer att få ut mycket av mina resor.

I väntan på avresa förbereder jag mig allt jag kan gällandes terminologi, förståelse och pedagogik.

Umeå awaits.

1 comment:

  1. Ha de så kul!!!! Jag "missar" dig precis - är i Piteå 7-8, iallafall bara 20 mil emellan - småpotatis här uppe ;-)

    ReplyDelete