Thursday, February 10, 2011

Umeå ending

Imorgon är min sista dag på Umeå universitet för den här gången. Resan har varit trevlig och jag gillar Umeå. Föreläsningarna är dock inte som jag förväntade mig. Jag lär mig inget nytt. Kanske handlar det om att jag är riktigt bra påläst? Vi får hoppas det. Kursdeltagarna verkar trevliga, huvudlärarna likaså. Vandrarhemmet är bra och fiken är fina att studera på. Som sagt sista dagen imorgon. Vi delas in i grupper som vi sedan över nätet ska jobba i. Jag antar att det blir då det verkliga arbetet sätter igång. Jag tror det är i inlämningsuppgifterna, både i gruppen och framförallt enskilt, som fokusen ligger.

Och jag känner att jag ligger bra till. Det känns tungt och det känns mycket, speciellt då jag inte kan låta bli att blanda in hjärta i allt jag gör, men det känns rätt och jag hör hemma.

Det ska bli skönt med Stockholm igen, men Umeå är fint. Nu borde jag sova, vad är det med mig? Upp om fem timmar.
Godnatt.

No comments:

Post a Comment