Thursday, March 3, 2011

En smygande protest, helt rätt och riktigt

Idag har jag varit på jobbintervju, träffat Elin och pluggat. Jag önskar att det hade inneburit att dagen hade varit produktiv och härlig, men jag har mest bara varit trött. Intervjun kändes bra, vikariepool för förskola, skola och som elevassistent bland annat (ska bara lämna in lite papper sen borde det dra igång).
Träffa Elin var fint som vanligt, men där märkte jag av min trötthet. Jag som är en sån pratkvarn stannade upp då och då och stirrade bara ut i tomma intet. Sedan skulle Elin eventuellt kolla på Åhléns. I vanliga fall skulle jag hängt med, men jag åkte till Martins lägenhet... och somnade i två timmar. Sedan åt jag middag som i en dimma, försökte få mina nya och gamla studier att fungera ihop och så försökte jag nå gamla förskolor om de papper jag behöver, men allt gjordes halvhjärtat och jag var så trött.

Nu har jag istället sett "V" och tredje Spindelmannen och nu ligger jag i sängen, innan klockan tolv.
Detta är min kropp och hjärna som protesterar, och det gör den alldeles rätt i. Godnatt.

No comments:

Post a Comment